You are currently viewing מה זה מזגני אינוורטר ולמה הם כל כך פופולריים?
מה זה מזגני אינוורטר?

מה זה מזגני אינוורטר ולמה הם כל כך פופולריים?

המדחס במערכת מיזוג אינוורטר מסוגל לשנות את מהירות הפעולה שלו על ידי החלפת ההספק החשמלי או התדר, כדי להקטין ולהגדיל את תפוקת המיזוג ותצרוכת החשמל. המשמעות היא פעולת מיזוג חסכונית, שקטה ויעילה ובעיקר התאמה מושלמת לאקלים בישראל.

מזגני אינוורטר מבוססים על טכנולוגיית המרה של זרם חילופין לזרם ישיר. מבחינה תפעולית, המשמעות היא שהמדחס של המזגן יכול לשנות את מהירות העבודה שלו בצורה אוטומטית. השינוי במהירות העבודה והפעולה מתבצע על ידי החלפת ההספק החשמלי או התדר, כך שהתוצאה היא הקטנה או הגדלה של תפוקת המיזוג ותצרוכת החשמל.

המשמעות של מזגני אינוורטר היא שלא צריך כל הזמן לכבות ולהדליק אותם על מנת לשמור על טווח טמפרטורות מסוים בחלל הפנים של החדר או הבית. המזגן יכול לפעול מאחורי הקלעים כל הזמן, כאשר רק המדחס משנה את מהירות הפעולה שלו: כאשר המזגן מגיע לטמפרטורה רצויה, המדחס מפסיק לעבוד. בזמן הזה אנחנו חוסכים אנרגיה והוצאות מיותרות. אבל אם הטמפרטורות עולות מעבר לרף שקבענו, המדחס ייכנס מיידית לפעולה מהירה ויעילה יותר.

כל הסיבות להצלחה של מזגני אינוורטר

היכרות עם המאפיינים הטכניים של מזגני אינוורטר מגלה רק חלק מהתמונה. אם מסתכלים על הפופולאריות של המזגנים האלה במדינה חמה ועם אקלים לח וים תיכוני כמו ישראל, מגלים שיש לפחות עוד כמה סיבות להצלחה שאותן כדאי להכיר:

  • הפעלה שקטה – מזגני אינוורטר פועלים בצורה שקטה יותר. אפשר למקם את המדחס שלהם ממש מעל החלון בחדר השינה או מחוץ לחצר ולגינה, בלי להפריע לשכנים ובלי לפגוע באיכות החיים. למרות יעילות גבוהה ומוכחת, הם הרבה יותר שקטים לעומת המזגנים הרגילים ויש לזה השפעה חיובית דרמטית על איכות החיים.
  • חיסכון בהוצאות – הסיבה העיקרית לבחור מזגני אינוורטר היא כדי לחסוך בהוצאות התפעול, האנרגיה והחשמל. יכול להיות שהמחיר הראשוני של מזגנים כאלה יהיה מעט גבוה יותר לעומת מזגנים רגילים ומיושנים, אבל צריך להסתכל על זה בטווח הארוך. בשקלול של הוצאות החשמל, המזגנים הנשענים על טכנולוגיית אינוורטר הם ללא ספק השקעה משתלמת.
  • מהירות בשינוי הטמפרטורה – מדחס של מזגן רגיל מפסיק לגמרי לעבוד כאשר הוא מגיע לטמפרטורה הרצויה, אבל אז מתחיל לעבוד מחדש כאשר התרמוסטט מורה לו לעשות את זה. לעומת זאת, מדחס אינוורטר פועל בצורה חכמה: הוא לא עוצר גם כאשר המזגן מגיע לטמפרטורה המבוקשת, אלא רק מקטין את התפוקה שלו. המשמעות היא שהוא פחות נשחק, יותר חסכוני ובעיקר מגיע מהר לטמפרטורה המוגדרת.
  • אסתטיקה – מערכת אינוורטר מגיעה ביחידה חיצונית אחת ולא עם כמה יחידות משנה של מנועים. אפשר להתקין אותו בצורה אסתטית ונעימה לעין גם בבנייני מגורים משותפים וניתן להתאים אותו ספציפית לאופי וגודל החלל שאותו הוא אמור לקרר.
  • תחזוקה קלה ופשוטה – האמינות הגבוהה של המזגן הופכת אותו לפתרון שלא דורש שום סוג של תחזוקה מיוחדת. למעט ניקוי של הפילטרים והיצמדות להנחיות היצרן, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לדאוג להפעלה רצופה של מערכת המיזוג לכל אורך השנה ובלי בעיות.

איך בוחרים את המזגן המתאים?

התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של מערכת אינוורטר הוא לבחור נכון את המזגן. ראשית, כדאי להשוות בין המזגנים לפי המפרט הטכני וההספק. שנית, מסתכלים על המחיר ונעזרים בו על מנת לדעת איזו מערכת היא המשתלמת ביותר. לבסוף, מתייחסים גם לעלות ההתקנה ולוקחים בחשבון את גודל החלל במ"ר.